Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

lauantai 18. helmikuuta 2017

Äääääh!!!

Jag vill inte mer!
Jag orkar inte mer vara sjuk!
Nu fan får de räcka!

Igår på donet sa min förman
att det är på tid att åka hem när man suckar så djupa suckar som jag gör.
Hade inte själv märkt att jag suckar.
De har nog att göra med det
att jag inte mår riktigt bra
och att det emellan krävs ett extra djupt andetag för att få nog med syre till hjärnan
Tycker jag behöver mer syre
o öppnar fönstret
Börjar frysa o nysa
O stänger fönstret
osv

Märker hemma också att när kvällen kommer så är orken slut - totalt slut
Sådär att om jag sku vara ett litet barn
skulle jag lägga mej på golvet o sparka o gråta.
Men det gör jag ju inte.
Fast tanken finns nog där...

O hjärnan jo - den finns nog också
(tror jag... hoppas jag...)
men den orkar inte heller processa ordentligt

Så jag är trött
trög
tappar orden
snörvlar
hostar
o suckar.

Tack o förlåt
Fick min mugg med kaffe
Så nu kan jag lägga mej i soffan igen.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti