Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

sunnuntai 5. helmikuuta 2017

Musik, musik, musik o återigen musik


Så typiskt
när det händer
så händer de mycket på en gång
Så även detta veckoslut

För många månader sedan
reserverade vi biljetter till Nosturi
för att se svenska Royal Republic.
För en liten tid sen 
kom Bob Malmström ut med reklam om
2 dagars Bobfest i Karis
Pub Norris
Tusan
Frissa fick jag för par veckor sedan
till denna lördag
O så var de "Bowie-kväll" på Yle Areena
O sen naturligtvis ett födiskalas.

Royal Republic ville jag se
för jag gillar deras musik
och min dotter gillar dom
Och för att jag inte sett dem live tidigare
men hört att dom är bra på stage

Bobfest ville jag på
för jag gillar Bob Malmströms musik
och enorma energi
o det är en njutning att se
hur sångaren älskar att uppträda.
Skitcool
Skulle ha villa se deras "Kina-dokument"
Och så fanns där ju oxå andra intressanta bändir
på lördagen

O Bowie då?
Min idol sen kan-inte-ens-räkna hur länge sen.

O vad/hur gör man då?

Jodå
Bowie bandar jag
Skippar (lite gråtande) Bobfest
både fredag o lördag
Orkar inte med åkas ända till tidiga morgon
och upp igen efter några timmars sömn
för att hålla på igen till morgontimmarna
Och återhämta mej sen på en ända söndag 
(med kalas)
Åkar lördagsmorgon till frissan,
slår lite mer bensin i elden 
o far till stan o kollar naturhistoriska museet
äter Sushi
slår ihjäl en par timmar
(vi kolla om vi sku ha hunnit se
Moana/Vaiana,
men noup - inga passliga föreställningar)
o sen till Nosturi på keikka.
Två på natten hemma
Benen och fötterna värker enormt
men fan som de var värt de!

O söndagen.

Ja då blir det 16-årsfödiskalas
 med en lite sliten moster...
(monster)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti