Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

lauantai 4. maaliskuuta 2017

Farta på

Hinner inte riktigt över allt...
Försöker få alla tidtabeller o passa ihop.
Måst få kondisen upp,
har nu varit från och till sjuk hela början av året.
Lovade mig själv (igen en gång) att nu är jag frisk.
Och ut med kärringen!
Har också försökt plugga uppgifter på min hemkommun,
kommunstyrelsen o personer där,
Statistik på kommunen, partiet, regeringen och och allt annat intressant om Oy Finland Ab
Och some hit och some dit - imorron someskolning
(Jo jag vet, de e söndag imorron)
O så har man ju också sitt privata liv.
O så jobbet naturligtvis.
Sova måst man också.
Hur had jag liksom tänkt det här....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti