Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

lauantai 7. lokakuuta 2017

Nå int blir de ju ti någo..

Vet ni våj jummelåååda.
Hinner ju int rikit me någo för tillfälle.
Bloggen e tom
huse e uppåner
bykkasan växer
disken e odiskad
o sku nog villa ut o gå.
Men
Dagana blir långa o så stupar jag i min säng
för att sova en stund - aldeles för få timmar
O så painar man iväg ti done igen.
Vågar inte mer uppdatera på fb om mina dar
för släktingarna o vännerna blir oroliga.
Fick idag igen en lektion om hur jag sku måsta komma ihåg att prioritera,
komma ihåg att jag varit alvarligt sjuk,
komma ihåg att ta hand om mej,
komma ihåg o äta o sova o kn**la i rätt proportion....
Jep.
Joo.

Igår prata jag med en god vän
O vi konstatera att vi sku vara helt färdiga att bli på pension - om man sku veta att man sku klara av de finansiellt.
Vi båda har ännu långt ti pensionsålder
o vi båda har haft bröstcancer.
De kanske gör att vi förstår att live tar slut
o att man int kan planera att man jobbar ti 68
o sen blir på pension o reser o lever loppan -
för vi vet att mattan kan dras undan när som hellst.

Summa kardemumma,
borde vinna på lotto
eller hitta nån rik gubis som sku ta hand om mej...

Nämen
Ja har lämnat bort en hel del sånt som ja sku villa göra.
Ja har faktist inte dansat
inte heller är de inprickat nå jumpa
O så försöker ja göra oxå helt apropå juttur,
sånt som e bara roligt.
Om de ska ja berätta lite senare.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti