Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

lauantai 28. lokakuuta 2017

Uusi. Alku. Aloitus

Elän hyvää, täyttä elämää.
Minulla on se, mitä tarvitsen.
Vuorokauden tunnit kuluvat tasan tarkkaan
ja aina eivät ehkä riitäkään.
Rakastan haasteita.
Olen tavattoman utelias.
Haluan tietää miksi jokin on niin kuin on
tai miksi se tehdään juuri näin.
Ja miksi sitä ei voisi tehdä eri tavalla.
Minulla on kaikki ruuvit ja mutterit
ja jos vaikka jostain jengat puuttuvatkin,
niin se on vain juttu,
joka saa kaikkeen lisää kiinnostavuutta
haastetta
ja vaikeuskerrointa.

Aloitin taas jotain uutta
ja se tarkoittaa,
että jotakin on pakko jättää pois.
Ei muutoin riitä 24 tuntia...
Olen pudottanut pois paljon nettiaikaa.
Osittain poden siitä huonoa omaatuntoa,
osittain nautin tilanteesta.
Jotenkin tuntuu,
että ole niskan päällä.
Oman elämäni niskan päällä.
Ja niinhän sen pitää ollakin

Olen syntynyt hyvien tähtien alla.
Tosin ne tähdet aiheuttavat vuoksen ja luoteen,
katkovat energiamyrskyillä yhteyksiä
ja tekevät välillä aurinkomyrskyjä.
Mutta ne ovat minun tähtiäni.
Ne tekevät minusta sen
mitä olen

Olen tättähäärä
känkkäränkkä
toisinaan järjettömän järkevä
toisinaan vain järjetön
räväkkä naurunrämäkkä
kyynelehtivä pehmohöppänä
tulta ja tappuraa
ja höyhenenkevyt kosketus.

Olen mikä olen,
ota tai jätä
Ei ole minun ongelmani jos sinä et ymmärrä hyvän päälle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti