Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

tiistai 1. tammikuuta 2019

Uutta vuotta kaikille!

Neiti nopsanäppi,
valokuvaajana vallan -heh- valloittava,
ei oikein saanut lumimyräkässä puhelimen kameraa
laukeamaan oikeaan aikaan.
Raketit laukesivat kyllä,
mutta mun kameran mielestä väärään aikaan,
väärällä etäisyydellä
ja muutenkin jotenkin väärästi...
Ohessa teille vähän makupaloja
:D

Vuosi on vaihtunut tuulisessa ja lumimyräkkäisessä kelissä.
Minä ja tytär käytiin katsomassa kunnan järjestämä ilotulitus
ja tultiin kotiin lämpimään
katsomaan leffoja ja syömääm juustoja.
Mietin, josko minä, joka en pahemmin uudenvuoden lupauksia anna,
lupaisin olla syömättä nameja.
Joulun alla on suklaata puputettu ihan yökötyksiin asti.
Jos ruoka onkin ollut vähän kevyempää kuin yleensä,
niin ne suklaat...ne suklaat....
En luvannut mitään, katson kuin onnistuu
Tähän asti ei tänä vuonna vielä ole käsi käynyt konvehtirasiassa.
(heh-he, kello on 18.20 anno domini 1.1.2019)

Mulla loppuivat uudenvuoden lupauksen sinä vuodenvaihteena, kun menin ensimmäistä kertaa kihloihin.
Jotenkin tiesin, ettei se suhde tule toimimaan
ja oikeassahan mä olin.
Siihen loppuivat juhlapyhiin keskittyvät juhlalliset (ja usein tyhjät) lupaukset.

Mennyt vuosi on ollut ajoittain ihan helvetin raskas.
Oli mennä ikä ja terveys,
kun ei tajunnut jarruttaa.
On ollut kolme työpaikkaa ja alituisesti uuden oppiminen
ja/tai kahden duunin vetäminen verottavat jaksamista.
Vaihdot olen tehnyt "läpsystä".
Ja näitä vaihtoja on osittain vauhdittaneet todella monet hakemukset, melkein iski kisaväsymys.
Tällä hetkellä tuntuu hyvältä ja rauhalliselta
ja paikka on vakituinen.

Olen ollut vaalitoimitsijana ja olen ollut mukana kunnallispolitiikassa.
Sivistys- ja vapaa-aikalautakunnassa olen vakijäsen ja
varajäsenenä saanut olla mukana päättämässä isoistakin asioista valtuustossa

Olen myös menettänyt balettineitsyyteni!
Don Quijote oli sopivan kevyt ja helppo seurattava ja aivan ihana.
Ei mikään huono ensikerta ;)
Tästä voinkin kiittää tytärtäni ja hänen avopuolisoaan <3


Keikkojakin on ollut:
Metallica, Hollywood Vampires ja Nightwish
Tänä kesänä jäi Tuska väliin, ei vaan ollut oikein kiinnostavaa nimeä,
tai ennemminkin niin, että joka päivälle oli joku yksi mielenkiintoinen juttu ja muut todella vähemmän kiinnostavia.

Teatterissakin on tullut käytyä:
Iki-ihana Kinky Boots,
varsinainen "feel good"-musikaali - suosittelen -
ja Kaasua, komissaario Palmu

Mulla on ollut koko kesän lainassa mökki ihan "nurkan takana" ,
mutta työhässäköiden vuoksi siellä oleminen ei oikein onnistunut.
Kesähän oli ihan hitsin hieno, lämmin ja pitkä.

Ja benjin hyppäsin!!
Se oli kyllä sellainen oksat pois kokemus.
Ihan uskomattoman helvetin hieno juttu. 

Jos joskus vähän kolottaakin
tai välillä vähän enemmänkin
niin siihenkin on tottunut.
Paikkoja särkee jos ei liiku
ja paikkoja särkee jos liikkuu,
niin mikäpäs siinä,
antaa perkele särkeä!
Avanto helpottaa,
mutta sinne pitäisi keretä vähintään joka toinen päivä
ja kun on sitä muutakin elämää,
niin ei välttis aina jaksa juosta paikasta a paikkaan b.

Elämä on valintoja täynnä,
minä olen valinnut omanlaisen,
hassun elämän.
Välillä ilta sujuu aktiivisesti
välillä sohvalla torkkuen.
Olen ehkä hiukan huithapeli ja osittain  suurpiirteinen,
mutta minä voin hyvin näin.
Ja pää viidentenä jalkana kuitenkin ryntään kaikenmaailman uusiin kotkotuksiin mukaan!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti