Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

lauantai 19. tammikuuta 2019

Viikonloppu


Ah ihanaa, viikonloppu!
Mulla on ollut vähän outo olo
ja kroppaa ja päätä särkenyt  
ja väsy ollut tosi suuri koko viikon.
Joten perjantai-illan nukuin,
lähestulkoon koko illan makasin sohvalla vilttien alla ja nukuin.
Ai hemmetti kui ihana.

Lauantaina oli jo ihan eri fiilis.

Ja lauantaina olikin aivan mahtava keli!
Heitin kaikkien bunkkien petivermeet pihalle.
Jos mulla olis laiska äijä, niin sekin olis kannettu ovesta ulos.
Ja rynttyyt niskaan lenkille.
Tänään halusin kävellä sen lenkin,
jonka varrella ystäväni, herra A asuu.
Lenkki vie noin tunnin,
mutta jos herra A on pihalla,
voi lenkki ajallisesti venähtää kolmetuntiseksi.
Aina on paljon juttua ja vanhoja muistoja.
Ja tänään en päässyt hänen talonsa ohi ilman puolen tunnin juttelua.
Olen hänelle joskus kertonut aikomuksestani kirjoittaa jonkinlainen muistelmateos isästäni
ja hänen firmastaan
ja aina hän jaksaa mua muistuttaa siitä.
Aika kuluu ja muistot haalistuu.
Täytyisi ottaa esille mun aloittamani pohja
ja etsityt tiedot.
Pitäisi ihan oikeasti jatkaa sen tekemistä.

Vaan mitäpä sitten vaikka lenkki venyikin?
Eihän mulla ole kiire
ja herra A on mukava ja hänen kanssaan juttelu sujuu yleensä ilman kommervenkkejä.
Mut sit oli pakko jatkaa,
kun rupes pinnalle noussut hiki jäätymään...

Himassa riisuin talon joulusta.
Verhot, valot, koristeet - kaikki.
Valoja tulen kyllä taas kaipaamaan!
Aamut ja yöt on vielä ihan tuhottoman pimeitä.

Ja hei - namilakko on pitänyt 99 prosenttisesti.
Puolikas keksi ja yksi suklaanami 19 päivän aikana.
Ei huono!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti