Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

lauantai 2. maaliskuuta 2019

Avatar - O.M.F.G!!!

Kuvahaun tulos haulle avatar (band)

Hade ju biljett till Ozzy Osbournes No more tours 2...
men jau - de blidde ju inte av.
Men förra måndagen - ja ni - förra måndagen hade vi Avatar i Nosturi i Helsingfors.
På tisdagen spelade dom i Tammerfors.

Avatar är det första growlande bandet som jag fallit för.
Och fallit för riktigt så där på riktigt.
Vilken energi. Helt fenomenalt.
De fick mig att googla hur man growlar.
Fick mig att försöka o hitta min lilla growlande bitch.

Första gången såg jag dem live för ca 5 år sen när de var lämppäre till
Avenged Sevenfold och Five finger death punch.
Nån annan skulle värma upp men det ändrade pga att nån blev sjuk - om jag inte kommer riktigt fel ihåg.
Jag jublade! Visste ju att de är bra!

Nå nu hade Avatar två lämppäre Dylan Walshe och The Mahones,
irlandinspirerade rock/punkrock musik.
Helt annat än Avatar själv.

Men vet ni Avatar!
Vet ni när musiken slår med stora släggan - så där på riktigt!
När man sjunger, vrålar, growlar, inte kan stå stilla
Moshar och klappar och lever om,
njuter av varenda en sekund.
När man inte vill att de ska sluta.
När man skriker o vrålar så rösten raspar hela veckan.
Ja ni - då vet man att det varit en jävla fin gig!!

Hela veckan har jag haft korvamato: Heil the apocalypse!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti