Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

tiistai 29. elokuuta 2017

Lingerie etc


Ollut muutama todella mukava,
vähän parempi pippalo viime viikonloppuina.
Ensin 2 x 60-vuotisjuhlat
ja viime viikonlopuna häät.
Kelit olleet laidasta laitaan,
joten olen joutunut syöksymään pää edellä kaappieni uumeniin löytääkseni jotakin vähän parempaa päälle- ja allepantavaa.
Jotenkin multa loppu vaateostokset syöpähoitojen jälkeen.
En ole koskaan ollut himoshoppaaja,
mutta nyt on viimonenkin shoppailupalo sammunut.
Kun ei oikein ole tiennyt mikä kohta jää pullottamaan
ja mikä kohta jää kuopalle.
Tai mihinkä kilomäärään vaaka pysähtyy hormonilääkityksen kanssa.

Siivosin kaappeja, kokeilin mihin mahdun,
raakkasin vek kaiken liian kireän ja vääränmallisen
tai muutoin epämieluisan.
Nappipaitoja tarvitsisin,
mut kun kaikki kaupoista löytyvä on tehty pitkälle,
laihalle nälkäkurjelle.
Minä en ole sellainen.
Ja hihat on niin kaposet,
että ihan hirvittää.
Mulla vielä kompressiohiha-hanska tekee paitavalinnan vieläkin vaikeammaksi.
Ja hihaton ei sovi, kun "Freddy Krueger"- hiha työntää heti olkapään alle kaiken vähänkin löysän.
Ja nyky-tee-paidat ne vasta naurettavia onkin!
Holkkihihaa, lyhyttä lyhyttä hihaa, tiukkaa lyhyttä hihaa, hihatonta...
Tai pääntie niin tiukka että silmät pullottaa ja nenä sinertää kun henki ei kulje.

Mut mun rintsikka- ja body- ja wanna-be-kureliivivalikoima mua melkein itkettää.
Minä kun en todennäköisesti voi enää koskaan käyttää kaarituellisia malleja.
Ja niitähän mulla riittää.
Mulla rinnan arpi seuraa "rinnan reunaa"
ja kaarituet painavat suoraan siihen.
Ja miten voikaan tunnottomat leikkauspaikat olla niin perkeleen arat?
Paikoitellen, esim kainalossa, jopa deodorantin levitys sattuu, vaikka arven ympäristö on täysin tunnoton.

Hyvät, kauniit alusvaatteet saavat minut tuntemaan itseni kauniiksi ja itsevarmaksi.
Ja hyvät alusvaatteet tukevat kaunista pukeutumista.
Hyvin istuvat alusvaatteet ovat ihan hurjan kiva juttu.

Ja sukkahousut.
Seksintappajat.
Voi hemmetti.
Tehdäänkö enää malleja naiselle,
jolla on reittä ja revaa?
Jos ottaa reilun koon niin niissä sukkaosan pituus kasvaa ja olo on kuin Peppi Pitkätossulla...
jos saa ne vedettyä ylös asti!
Nakittavat reisistä tai viimeistään pebasta.
Ja haarojen kohdalla ne ovat aina epäsopivat.
Mä haluan nähdä sen vartalon,
jolle ne on suunniteltu!

Mutta olihan mulla vaatteet päällä.
Ja ihan hyvät vaatteet.

Mutta vaatekaupoille olis kyllä mentävä....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti