Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

torstai 10. elokuuta 2017

Kun mopo keulii


Teen rutiiniduuneja,
porukka on vielä lomilla
ja olen aika paljon yksin työhuoneessani
eli olen vingutellut Spotify`ta ihan tosissaan.
Mulla on aika monta soittolistaa
ja yksi niistä sisältää ihan niitä mun nuoruusajan biisejä. Niitä mitä minä kuuntelin silloin kun poikaystävä jätti, kun löytyi uusi poikaystävä,
kun kaveri veti prätkällä metsään,
kun v-tutti,
kun mopo hajos,
kun olin iloinen,
kun olin yksin,
kun oltiin yhdessä,
kun rakasteltiin,
kun erottiin….
Real oldies goldies kuten Mud, Suzy Quatro, CCR, Pat Benatar, Tanita Tikaram, ELO, Queen (jo silloin!!), Sailors, Sweet, Darts, Gary Glitter, Nazareth, The Who, Sex Pistols, Madness….
Kyllä, jo 35 vuotta sitten olin musiikin suurkuluttaja.
(Yhdellä kaverilla oli miehen korkuiset ämyrit,
asui omakotitalossa keskellä metsää
ja hänen luonaan musiikin kuuntelu oli kuin olis kirkossa käynyt <3)

Jotenkin nää vanhat biisit on saaneet mut ihan hirmunostalgiseksi.
Jotenkin herkässä tilassa koko ajan.
Oisko täysikuulla myös vaikutuksensa.
Ja onpahan myös niin,
että olotilaani ovat myös heilutelleet "mun miehet" ja heidän tekemisensä ja tekemättä jättämisensä.
Ja sokerina pohjalla joskus ennen muinoin niin tärkeiden ”hoitojen” tapaaminen ihan yllättävissä, hassuissa paikoissa.
Voi että.
Aikasemmin kevät sekoitti mun kroppani,
mutta nyt ei enää näytä olevan vuodenajalla väliä.
Olo on ajoittain vähän sellainen kuin voimakasta kuminauhaa väännettäisiin kuten vanhaa tiskiriepua.
Ja auta armias, jos vääntäjä päästää irti…
Ja mun on todella taisteltava,
etten ota ja soita tai tekstaa jollekin – hm – vanhalle hoidolle...

1 kommentti: