Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

perjantai 20. huhtikuuta 2018

En fredag bara

En helt vanlig fredag,
fast inte alls så vanlig sen heller.
Har haft de rätt så stressigt
och kännt mig både missvillig,
missnöjd,
rädd,
vilseledd
o osäker.
Och förbannad över att jag ska alltid utsätta mig själv för allt möjligt
Undra redan om jag har nåt allvarligt fel
på riktigt
när jag inte kan stanna o vara nöjd med det som jag har.
Vet inte riktigt vad jag vill 
eller varför.

Med idag
fredag
ledig dag från mitt eget jobb
så åka jag till min gamla/föregående arbetsgivare för att lämna bort nycklarna
och reda upp allt det sista.
 Stänger alltså en av mina dörrar som stått på glänt en god tid

De var faktist glada över att se mig,
fick uppdatering på situationen i firman
och fick se bilder på en tremånaders gammal baby
fick kramar och ett arbetsintyg som faktist prisar mig
och en fin vinflaska
Att man på bara 6 månader kan bli så "in i ett familjeföretag"
ät nog ganska intressant.

Sen bar det till ex-svärmor
för hon är utan bil och jag tog henne med till butiken.
Underlättar lite hennes liv.

Köpte äntligen en ny printer.
Och en ny kratta
och nytt kvastskaft.
:D

Hem o kratta o njuta av uteliv.
Fint väder men en rätt så kall blåst....
och så råka jag se att en väninna skrev på fb
att om nån har en begagnad moped 
så vill hon köpa den.
O tusan.
Jag har ju en
Och hon kommer på söndagen och hämta den.
Att de kan råka sig nångång också såhär!

En rätt så stor plätt av gården är krattad
Printern funckar 
o jag slipper av med skootern
äntligen

Det känns bra fast jag har arbetstur imorron...




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti