Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

sunnuntai 23. kesäkuuta 2019

Miten sitten kävikään?


Neljä-viisituntinen kaikenlaisissa yleisissä kulkuneuvoissa on pitkä aika
Siinä kerkeää moneen otteeseen miettimään,
että mitäs tulikaan tehtyä?
Minne sitä on matkalla?
Ja mitähän siellä vastassa odottaa?
Onko hän sellainen, joka pitää kiinni aikatauluista
vai istunko tienposkessa odottamassa noutajaa?
Ja mitäs jos en viihdykään?
Tai hän ei pidäkään minusta?
Tai olo on vaivautunut ja hankala koko viikonlopun?
Mitäs jos...

Eikun lopeta jahkailu,
mene, ole, tunnustele,
katso kuinka menee.
Anna itsellesi aikaa
ja ennen kaikkea
anna myös sille toiselle aikaa.

Bussi pysähtyy 
ja minua on vastassa mies,
jonka hymy on korvasta korvaan
ja ilo näkyy silmistä ja koko olemuksesta.
Halaus ja suukko,
tervetuloatoivotus
ja ottaa mun reppuni ja kantaa sen autoon.

No jopas tuntui mukavalta!

Viikonlopun aikana minua käsitellään kuin pientä prinsessaa.
Minulle keitetään aamukahvit
Käymme katsomassa kylillä ja halleilla ja ympäri ämpäri
Minut esitellään iloisesti ja silmissä ilo ja ihastus.
Ja ihan kaiken kansan nähden saan halauksia
paijauksia ja suukkoja
Keskustelu polveilee kaiken maailman asioissa,
pienissä ja suurissa,
mikään ei tunnu hankalalta puheenaiheelta
eikä hiljaisuuskaan ole painostava.
 Olen mukana lämmittämässä savusaunaa,
uimme ja saunomme.
Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta peitellä arpista torsoani.

Ei ahdista läheisyys
eikä musta tunnu, 
että mua esitellään kuin kantakirjalehmää
tai metsästyspalkintoa.
Mun ei tee mieli pistää satasella hanttiin.
Tämä tuntuu vain tutulta ja turvalliselta
ja hyvältä.



Sunnuntaina hän vie minut bussille,
pitää minua kädestä koko ajomatkan,
pyytää soittamaan, 
kun olen päässyt kotiin
ja 
jää odottamaan ihan siihen asti kun bussi tulee
ja minä kiipeän siihen.

Kotimatkalla bussissa on tavattoman kuuma.
Pintaan nousee hiki
ja savusaunan tuoksu leijailee ympärilläni....
kohta varmaan savuhälyttimet pärähtävät käyntiin

Onneksi olen hullu ja lähdin kauas katsomaan miltä maailma siellä näyttää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti