Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

sunnuntai 22. tammikuuta 2017

Karta och kompass


Att gå vilse,
att tappa bort sej,
att gå fel...
Ja vet ni, de kan jag.
Och jag skämtar ofta om det.
Men det är inte ett skämt!
Jag fan tappar ju bort mej på riktigt!!

Att resa med människor som har bra lokalsinne
och inbyggd kompass
är emellan en jävla pina.
De förstår inte att jag bara inte hittar
och det finns dom som blir irriterade och nästan arga
och man ser att de tycker att jag är dum i huvudet
eftersom inre kompasset fattas.
En sån jävla stressmoment!

Att röra sej med sådana som jag
gör resor till upptäcktsfärder.
Att skratta åt det att man vänder åt fel vädersträck
är bra.
Skratt är alltid bra
då de inte handlar om hånskratt.
Va sen om man inte hittar genast rätt?

Har varit på upptäcksfärder med mina döttrar
o då är de ingen stress fast vi alla rampar fel.
Vi alla vill ta god tid på oss för -högst antagligen -
kommer vi inte den rakaste vägen fram.
Men sendå?
Vi har alltid kommit fram :)
<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti