Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

maanantai 27. kesäkuuta 2016

Fiktivt
Del 7

Han sa att, allt blir nog bra,
vänta bara så får du se.
Vänta bara o vänta bara
Jag vill inte vänta mer!
Jag vill inte pinas o hänga i galgen o dingla med benen
O se snaran bara bli spändare o spändare.
Jag vill inte mer.
För fan, jag orkar inte mer!
Du orkar nog sa han,
för låt mig berätta:
De finns såna som du,
som är Guds älsklingsbarn
(eller vem de sen är som rår över oss)
Om han har en säck med gott
och en säck med ont
Och allt ska delas ut
så kan du tänka dej,
att alla älskar goda nyheter o goda tider,
den säcken är lätt att tömma.
För det är bara att vissla o ta emot.
Men till vem delar han de onda?
Till dem som han vet att slutför sitt,
till dem vars krafter räcker,
till dem han kan lita på.
Till sina älsklingsbarn som för värden vidare
för ända sättet att komma på nåt nytt är att måsta göra en ändring.
Ändringar händer inte utan behov....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti