Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

lauantai 11. kesäkuuta 2016

Kära vänner & fiender!
Idag kommer jag att göra ett beslut
som inverkar på min och några andras framtid.
Har funderat på saker ren en god tid
och tycker att det är på tiden att besluta och
frigöra kraft och resurser till annat.
Tycker inte om att stampa på stället!

Livet är fullt av val.
Man kan välja klokt eller dumt
och alltid vet man inte allt som valet inverkar på.
Små saker kan på vägen framåt inverka på de mest underliga sätten.
Mina val, mitt sätt att se på livet och mina värderingar
inverkar på mina barn.
Som små tar flickorna modell av mamma,
med att t.ex låta nån undervärdera mig
skulle jag ha lärt att det är ok att trampa på andras rättigheter och att en kvinna ska tiga o ta emot.
Och söner tar modell av hur en kvinna ska vara
och ser hur kvinnor ska hanteras och värderas...
Jag tror och hoppas att jag gett en förebild av en stark och ärlig kvinna
med hjärtliga och varma värderingar.
Jag hoppas jag gett stora, starka vingar
och mycket varma vindar som bär högt och långt
och starka klor att försvara sig med!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti