Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

tiistai 27. joulukuuta 2016

Julledigt


Jag hade ju så väntat på den här helgen.
Arbetsgivaren gav fredagen ledig
så jag hade framför mig fyra lediga morgnar
med härliga dopp i vaken,
döttrarna hemma, god mat,
samvaro, julbastu, ute i dagsljus...
Men men men.

Frun borde ju ren ha lärt sig
att de inte alltid går såsom man vill.
Att de finns en "happenstance" som råddar till precis såsom den vill och behagar.
Och min happenstance är nog mer kreativ än de andras...

Så när jag gick o la mej på onsdagen
så steg jag upp först på..ja-a du,
jag har inte ännu stigit upp och det är tisdag.
Torsdagsmorgonen hade rösten försvunnit,
eller den sjönk så lågt att den måst ha kommit ända ner ifrån -hm- magbottnet.
Syrrans son sa att jag skulle sätta upp "julmors sexlinje"
och lite extraknäcka med min sexiga röst.
En hosta från hlvete o ordentligt med feber.

Vet du,
efter cancerdomen har jag drabbats av såna sjukdomar
som jag ansätt att gamla eller svaga eller grundsjuka människor lider av.
Sjukdomar som drabbar en eftersom de finns "hål i immunförsvaret"
De kan väl fanannamma inte vara slumpen,
att jag som egentligen inte tidigare varit sjuk
mittiallt får alla jävla besvär?
Att återhämta sig kan ta flere år, sa dom.
Jo hlvte, om man inte dör före de!

O denna gång är det igen en ny sjukdom.
Igen en sån som man förr i tiden dog i,
i och försej dör man i den idag också.
En ny kamrat, som jag nog inte vill ha,
lungiflamation.
Men det finns väl inte nåt så illa att man inte kan lära sej nåt av det?
Så jag märker, att nya tankat tar sin form.
Hålls med så får du kanske veta mer :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti