Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

maanantai 12. joulukuuta 2016

Hyvää joulua!

Joulukorttirumba hoituu minulta ihan omalla tavalla.
Jo monta vuotta olen laittanut joulukorttirahat hyväntekeväisyyteen.
Olen antanut rahalahjoituksia naisten pankille
olen myös lähettäny kuokkia ja siemeniä,
kanoja ja vesikaivoja,
koulupukuja ja -tarvikkeita,
vilttejä ja moskiittoverkkoja.
Olen sitä mieltä,
että naisia kouluttamalla pelastetaan maailma.
Ja se koulutus ja apu pitää saada omassa kotimaassa
ei lähtemällä muihin maihin pakolaiseksi.

Harkitsen aina tarkkaan kohteen ja
keräyksen järjestäjän.
Tänä vuonna halusin kotimaisen kohteen.
Täälläkin tarvitsijoita on niin paljon,
että lahjoittamani summa on kuin hyttysen kusi valtameressä, mutta lohduttaudun sillä,
että jollekin se voi olla tuiki tärkeä ropo.
Aatteellisia ja poliittisesti sitoutuneita keräyksen suorittajia on paljon.
Se ei vaan oikein tyydytä minua.
Haluan mahdollisimman puolueettoman järjestön.
Uskon nimissä on jo tehty tarpeeksi pahaa.

Tällä kertaa roposeni menivät SPR:n nuorten turvatalolle.
Kyseessä on matalan kynnyksen koti,
jossa nuori saa apua, ruokaa, lämpöä ja katon päänsä päälle.
Joku nuori toivottavasti saa paremman lähtökohdan elämälleen tämön perheen joulukorttirahoilla
 <3 <3 <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti