Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

sunnuntai 25. kesäkuuta 2017

Onko kaikki jo sanottu?

Onko kaikki jo sanottu?
Kaikki sanat kertaalleen käytetty?
Onko jokainen pilkku viilattu
ja piste painettu paikalleen?
Onko välimerkit kohdillaan,
rytmittämässä menoa?
ja loppusoinnut?
Onko niitä?
Maalaavatko kielikuvasi maisemia?
Kerrotko kokonaista tarinaa?
Oletko suunnitellut alun ja lopun,
vauhdin ja seesteisen osuuden?
Oletko?

Kirjoita vaan
naputa hiljalleen
Anna sanojen valua, muodostua,
kaikua ja kasvaa.
Anna mennä!
Kerro omalla tavallasi!
Älä mieti liikoja
vaan tyhjennä pääsi paperille.

Onko ne vain sanoja?
No ei todellakaan!
Ne tulevat minun päästäni,
minun sydämestäni
Ne ovat minun sanojani
minun antamassani järjestyksessä.
Ne ovat minun luomuksiani
Ja ne ovat minulle tärkeitä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti