Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

maanantai 12. kesäkuuta 2017

Vind för våg

Bloggen min
den har blivit vind för våg
fått vila en vecka
stått tom, allena, utan nya ord
förlåt alla ni tusentals läsare som väntat och väntat förgäves...
(smått fniss)

Inte brist på ord
inte brist på teman
nähä ni
men nog brist på tid!

Jag har med hjälp av en vänn fraktat hem nygamla soffor och fört bort dom gamla
Jag har varit på skolning och
på lillajulskryssning (precis det, mitt i juni)
träffat min kära vän från fjärran land
och moschat två dygn på Rock Fest.
Och allt det här fast jag jobbat.
Så vet ni,
jag har bara kommit hem o sova
o byta kläder
o stuckit iväg igen.

Så småningom ska jag nog rapportera om allt
So stay on tune!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti