Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

torstai 29. kesäkuuta 2017

Nå tusan ändå

Nu alla köksspykologer
....psykologer....

Jag sover jättedåligt.
Fast jag rör på mej o är ute
o äter hälsosamt.
Får inte sömn o/eller vaknar stup i kvarten.
Två veckor på semester o har mardrömmar om jobbet.
Men inte om mitt nuvarande jobb
utan banken jag senast jobbade i för 4 år sen!
Och så är jag på semester utomlands
O allt blir stulet,
igen en gång.
Samma temor om o om
Tappar bort mej eller så blir allt stulet
eller så kämpar jag på jobbet.
WTF?

Så nu go'vänner: ge mej en diagnos!
(Hopplös - jo de vet jag)

Ps. En gammal favoritmardröm fattas ännu:
Stora tågstationer med enorma mängder peronger
och jag alltid på fel


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti