Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

sunnuntai 30. lokakuuta 2016

Siemeniä


Elämä alkaa siemenestä
Ihan kaikki elämä
Pienestä ja mitättömän näköisestä voi tulla
jotakin ihan uskomattoman kaunista ja hienoa.
Tai kieroa ja rumaa
Koskaan ei voi varmuudella tietää.
Luonto valitsee, 
karsii,
jalostaa,
kehittää 
ja muuntaa itseään koko ajan.
Jos antaa luonnolle vapaat kädet
niin periaatteessa kauneimmat,
kestävimmät
ja elinkelpoisimmat selviävät.
Vahvimman laki.
Ei ehkä se laki,
mitä me ihmiset haluamme.
Minäkin
omasta mielestäni
vahva, kova, itsepäinen, itsenäinen,
minäkin olen lääketieteen ansiosta täällä 
jatkoajalla.
Ajatuksena mielenkintoinen asia.
Ja kyllä
jatkoajalla haluan kaiken sen,
mitä rakastan,
ja kaiken sen,
mitä en vielä ole saavuttanut
ja vielä vähän enemmän!
Eikä kyseessä ole mainen mammona
tai maine tai raha.
Minä haluan rakkaat ympärilleni
haluan istua iltaa ystävien, 
hyvän ruoan ja viinin kera
Minä haluan lapsilleni hyvän elämän
Minä haluan lapsenlapsia
Minä haluan tuntea tuulen
veden ja auringon
haistella hyviä tuoksuja
Minä haluan tuntea musiikin koko kehollani
Ja minä haluan tuntea miehen kädet vartalollani
Kyllä
Minä
haluan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti