Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

tiistai 11. lokakuuta 2016

Nå nähhä




Nejnejnejnej,
Jag har inte slutat blogga.
Jag bara tycker att då jag är trött o slut
o de känns som de bara sku finnas gnäll i mej
så då ska jag inte blogga.
Jag sku ju kunna försöka gnälla så där fiffigt,
fixt o filmatiskt, men när de känns krystat.
Ni vet,
pakkopulla e pakkopulla fast den sku ha russin i sej.
Fast jag tycker inte om russin i bullen.
Inte i nötblandningarna heller.
O inte i mysslin.
E russin billiga när dom tråttas i allt?
Sku man inte kunna hitta på nåt billit o gott att ha som fyllnad, ja menar sådär i ställe för russin?
Torkade frukter e inte heller precis min favorit.
Frukt o vindruvor äter jag helst färska.
För sej själv.
Utan bulle eller myssli.
O bulle äter jag sällan.
Att sådant svammel idag.
Puss o gos - tack o förlåt
<3 :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti