Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

sunnuntai 2. lokakuuta 2016

Nainen

Kyllä!
Minä olen se nainen, jolla on enemmän miehiä ystävinä kuin naisia.
Minä olen se, joka ei istu iltaa naisseurassa,
viinilasi kädessä puhumassa muodin viimeisistä käänteistä.
Mä haluan kylmän oluen ja viihdyn autotallissa koneiden ja vehkeiden seassa.
Ja jotain niistä jopa tiedänkin.
Muotioikuista en niinkään..

Ja heti alkuun haluan sanoa:
mies ja nainen voivat olla pelkkiä ystäviä!
Huumori saattaa antaa väärän kuvan,
minä kun en pelkää vastata kaksimielisyyksiin kaksimielisesti.
Ja jos raakaa läppää heitetään, niin takaan, etten jää kakkoseksi!
Minä en makaa ystävieni kanssa, koska heillä suurimmalla osalla on omat puoliskot.
Ja vaikka ei olisikaan, niin enhän mä houkuttele petiin vapaita naispuolisia ystäviänikään.
Se, että näennäisesti olen ollut sinkku kymmenisen vuotta ei tarkoita, että kaikki mikä liikkuu käy pyydykseen!

Mutta nämä miehet haluavat ajoittain keskustella vakavista parisuhdeasioista.
Olenhan minä kuitenkin nainen, joten minun pitäisi ymmärtää naisten päälle.
Osassa asioita voinkin ehkä valottaa naisen maailmaa,
Mutta välillä minä en pysty auttamaan,
kun en ymmärrä.
Välillä koko naissukukunta saa kuulla kunniansa
jolloin usein huudan "ei saa yleistää!!"
Huomaan, että ajatus- ja arvomaailmani kuitenkin on ehkä enemmän maskuliini kuin feminiini.
Ja siihen ehkä myös kuuluu se,
että en arastele tuoda esille olevani aktiivinen nainen.
Ja jonkun asteen realistifeministi.
Ihan omista lähtökohdista johtuen.

Toisinaan haluavat huumorin varjolla päästä "naisen ajatusmaailmaan"
ja toisinaan puhutaan ihan vaan paskaa.
Heitetään alatyylistä läppää ja vähemmän alatyylistä läppää.
Toisinaan mulle opetetaan tekniikan saloja,
koska olen niistä kiinnostunut.
Toisinaan minulta kysytään neuvoja ammattiini liittyvissä asioissa.
Joskus joku tarvitsee perseeseen potkimista ja lämpimän halauksen ja minähän olen halaavaa lajia (sekin voidaan tulkita ihan väärin)
Samoin kuin kosketan naisia, lapsia, tuttavia, sukulaisiani,  kosketan myös ystäviäni,
miehiä ja naisia.
Ja joskus minä olen se, joka tarvitsee apua ja halauksia ja
potkuja takalistoon.
Eli ihan tavallisia kaverijuttuja riippumatta sukupuolesta!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti