Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

lauantai 14. marraskuuta 2015

Jag har barn.
Såna som inte alltid lyder
Som inte sitter tyst och stilla
Såna som frågar: "varför"
Dom har hjärta och hjärna
och dom bugar o bockar inte för titlar.
Bråkiga.
Hårdljudda.
Rappa i käften.
O skriker när dom blir arga.
Eller glada.
Svära gör dom också.
O dom lyssnar på musik hårt.
Sjunger (o dansar) med musiken.
Kan ta en revafylla (hej-dom är fullvuxna!) om dom vill.
****
Men hej, så gör jag också
****
Jag har den stora äran att ha barn
som tänker o känner o ifrågasätter
som pratar om saker - även svåra
och dom funderar på vad som är rätt o fel.
Dom älskar med hela hjärtat
och jag älskar dem med hela mitt hjärta
och jag kunde inte ha fått bättre busar!
<3 <3 <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti