Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

sunnuntai 23. huhtikuuta 2017

Kaffe

Arbetsdagen sluta med att jag i misstag slog sönder kaffepannan...
En mugg nudda passligt kannans kant,
"Påx" sa den
o så had jag en massa glassplitter i diskhon!
Ja-a vet ni, en arbetsdag utan kaffe,
nähä-nej, de blir nog inte till nåt.
Så en ny kanna var ett måste!
Men kvällen var lite bråder
så jag bara orka inte ta mej till butiken niotiden på kvällen!
Trött o slut lade jag mej ren lite efter nio
för att följande morgon kl 7 stå med alla mommor o moffor bakom Prisma dörren för att kolla om dom har passliga glaskannor.

Jag är ju inte en morgonmänniska.
Helst tar jag par timmar på mej för att få en lugn o bra start.
Men när klockan ringde så steg jag upp o laga mej iväg till butiken.
I bilen måste jag bara slå på mr Cornell (på HÖG volym) för att sparka fart i kärringen...
Ooo den karln o oooo den rösten o oooooh...
Så jag var fit for fight för att leta en passlig kanna.

In i butiken
o mot mej kommer min favoritexpedit.
Alltid lika glad o hjälpsam.
Jo, han kommer med o kollar kannor,
för de finns inte rätta märket
o fast de sku finnas rätta märket
så finns de ju oräkneliga mängder med modeller!
Jag sku ju inte ha vågat öppna förpackningar o kolla o kejka o greja, men med hans hjälp hitta vi en kanna som jag trodde var passlig.
Bueno -behöver inte träsa iväg till Citymarket!

Till donet kom en glad, smajlande kvinna,
vars hela dag var bra pga fin musik o bra service!
O kannan?
Ja-a , kannan passa o vi fick vårt vardagliga kaffe
Vet ni, vissa dagar är bara bättre än andra!!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti