Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

torstai 27. huhtikuuta 2017

Hmm?


Mulla on nauru aina lähellä pintaa.
Minut on helppo saada nauramaan,
koska rakastan nauramista.
Rakastan ihmisiä, jotka saavat minut nauramaan
Nauran mielelläni,
ääneen ja koko sydämestäni.
Joku on joskus jopa sanonut,
että nauruni on kaunista kuunneltavaa.

Mulla on myös kyyneleet lähellä pintaa.
Suuret tunteet saavat minut itkemään,
ilossa, surussa, vihassa, liikutuksessa...
Enkä häpeä kyyneleitäni.
Tosin suuttuessa vtuttaa kun silmät rupeaa vuotamaan.
On vaikeeta olla uskottavasti vihainen
kun kyyneleet valuvat pitkin poskia.

En yleensä pelkää mitään.
Enkä ketään.
Enkä kumarra titteleitä.
Kasvuympäristöni kouli musta aika nutipään.
Olen välillä kävellyt tietentahtoen tilanteisiin,
joista olisi kaiken järjen mukaan pitänyt juosta poispäin.
Ja jotenkin vaan välillä en osaa olla provosoimatta
ja sorkkimatta ja hämmentämättä,
mutta todella harvoin tahdon sillä kenellekään pahaa.

Rakastan pistää itseni likoon.
Parhaiten nauran,
kun saan ihmiset nauramaan kanssani omille toilailuilleni.
Huumorini on paskainen ja kaksimielinen.

Kiitän, kun siihen on aihetta
Pyydän myös anteksi, jos siihen on aihetta.
Enkä siedä vääryyttä.
Olen ystävilleni aina tavoitettavissa
hyväksikäyttäjät saavat puolestani painua hlvettiin.
Äläkä tule kertomaan,
miten minun pitää elämääni elää tai
lapsiani kasvattaa
Osasin sen jo ennen kuin sinut tapasin,
että enköhän pärjää tästä eteenpäinkin.

Olen elämäni aikana "siivonnut pöytäni" useaan otteeseen
ja aika ajoin teen sen satavarmasti taas.
Kun lähden kääntelemään kiviä,
käännän yleensä ihan jokaisen kiven ja kannonkin siinä samalla.

Minä olen tässä.
Ota tai jätä.
Jos en miellytä, niin lähde kävelemään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti