Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

torstai 13. heinäkuuta 2017

Framför dig


Här står jag framför dig
såsom jag stått så många gånger förr
Du ser mej mer än andra ser
Du hör också det jag inte säger
Fast jag är fullt påklädd
så sku jag lika bra kunna stå här spritt naken
det är svårt att gömma nåt för dej
för du vet mej
Så bra som nån kan veta
Men
Jag trodde att jag skulle berätta dej allt
men de gjorde jag inte.
Nånting inom mej sa att jag inte skulle göra det.
Jag tror på mina instinkter
Vi alla har våra hemliheter
Våra laster
Våra synder
Andra har mindre och andra har stora
Mina är mörka, gamla, nästan glömda
och mycket väl gömda.
Jag sjunger om dom emellan
men den sången vet ingen att handlar om mej....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti