Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

sunnuntai 30. heinäkuuta 2017

Stop! Stanna!

E de fel o säga att bara en kram av alla tiotals kramar betyder nåt?
E de fel o leva i hopp?
E de fel att tolka saker som man ser i ljuset av hur man känner?
E de fel att älska fast man inte sku få?
E de dumt att släppa loss å låta nån gå?
Egentligen skulle jag villa helt tvärtom,
Snälla du - stanna - kom, kom!

Stop! Stanna! Berätta vad du vill!
Jag vet ju att jag sku räcka till.
Jag kan eventuellt ge dej allt du vill.
Bara du låter mej komma nära - intill...

Orsaker till texten är att än en gång märker jag hur människor berättar sina känslor, sina livssituationer, öppnar sin själ för mej o jag vet inte vad i fan gör att de vågar lita.
Varför de ger mej äran att veta saker de knappast berättar så manga andra.
Att de vill släppa mej så nära, helt intill.
Jag vill kanske inte alltid veta, men jag lyssnar.
Jag är en kvinna som inte alltid gjort de bästa valen, som inte tagit den lättaste vägen, jag har inte nycklar till bättre framtid, evig kärlek, prinsen/prinsessan o halva riket...



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti