Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

keskiviikko 12. heinäkuuta 2017

The good, the bad and the ugly


Välillä mä jään miettimään ihan jokapäiväisiä juttuja.
Joku juttu jää askarruttamaan ja vaivaa välillä ihan tosissaan.
Esim. Tapa, jolla joku katsoo tai sanoo jotain.
Ja välillä mä näen ja huomaan asioita, joita ei ehkä ole tarkoitettu huomattaviksi.
Ei - minä en takerru yksityiskohtiin, semmoset saattavat jäädä multa kokonaan huomaamatta, mutta ihmiset tunteineen, reagointeineen ja kehonkielineen ovat mulle ihan tavattoman rakasta huomioitavaa.
On olemassa ihmisiä, joiden silmien väriä en muista, mutta jo kävelystä tiedän, millä tuulella henkilö on.
Ja usein pohdin, mikä on jonkin käyttäytymisen syy.
Miksi joku reagoi niin kuin reagoi.
On myös olemassa ihmisiä, joiden kehonkieltä en pysty lukemaan.
Ja on ihmisiä, joiden kehonkieli saa minut henkisesti yökkäämään.
Ja sit on tietty niitä, jotka huijaa mennen tullen meikäläisenkin
Ja niitä, jotka ihan ekasta sekunnista lähtien on samalla aaltopituudella, joiden ajatusmaailma, arvomaailma, sanomiset ja tekemiset, kaikki, on valtavan ok.
Keittiöpsykologi elää minussa todella vahvana

Toinen tärkeä juttu mulle on tuoksu.
Ihmisillä on omat ominaistuoksunsa, jolle eivät voi mitään.
Ja välillä se minun kannaltani on aika kauhea juttu.
Jotkut hajut saavat minut fyysistesti yökkäämään
ja sellainen reaktio on todella vaikea peittää tai yrittää sulkea pois.
Ja puhtaus on mulle tärkeetä.
Mulla ei ole mitään pöpökammoa ja desinfiointirutiineja mutta sellainen normi peruspuhdas on tosi jees.
Varsinkin läheisessä kanssakäymisessä puhtaus on erittäin tärkeää.
Saatan myös tuntea halauksen jälkeen halattavan tuoksun omassa kehossani tuntikausia.
Eikä tarvitse olla halattavana äijä, jonka partavesipurnukka on vahingossa kaatunut naamalle.
On myös ihmisiä, jotka eivät oikeastaan tuoksu millekään.
Itse yritän olla tuoksuissani melko varovainen.
Raikkaat, puhtaat tuoksut ovat tällä hetkellä lemppareita.

Ulkonäölle en pistä paljoa painoa.
Noin yleisesti ottaen kirveellä veistetty miellyttää silmääni enemmän kuin kiiltokuvankauniit ihmiset.
Ja se, miten ihminen oman kroppansa kantaa.
Ihminen, joka on itsensä kanssa sinut, on kaunis.
Ulkonäöstä ja sukupuolesta riippumatta.
Ja itselle rakkaan ja tärkeän ihmisen ulkonäkö saattaa"kadota" ja tilalla on sen ihmisen olotilan huomioiminen.
"Rumasta" voi tulla tavattoman kaunis...

Mutta olen ihminen, jolle ihminen on tärkeä.
Jos joku tuoksuu hyvälle, sanon sen (vaikka ventovieraalle)
Jos joku näyttää "hyvältä", sanon sen (vaikka ventovieraalle)
Jos jollakin on kaunis koru, paita, tatuointi tms, sanon sen (vaikka ventovieraalle)
Koska me kaikki tarvitsemme positiivista potkua!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti