Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

sunnuntai 10. heinäkuuta 2016

Jep, jag är blöt och gråter lätt.
Av glädje och av sorg, 
av kärlek o hat, 
orättvisa, 
när jag blir flyförbannad...
Men det betyder inte att jag inte skulle klara av hårda situationet.
Jag tror faktist jag varit med om mer än de mesta.
Och i riktigt hårda situationer gråter jag inte,
tårarna kan komma efteråt

Det är en sak när ögonen gråter 
och en helt annan när hjärtat gör det.
Hjärtat gråter blod.
Och det gör ont - fruktansvärt ont.
Mitt hjärta har tagit en jävla massa smällar.
Men jag vägrar sluta känna och reagera med mitt hjärta.
Det är hjärtat som gör mej till den människa jag är.
Människor som slår kniven i ryggen når sällan hjärtat,
dit når bara saker som händer till de käraste.
I gott och i ont...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti