Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

sunnuntai 31. heinäkuuta 2016

Vad är bra med att vara singel?

Jag behöver inte synkronisera tidtabeller med nån.
Behöver inte heller fråga lov till nåt.
Ska jag fara, tar jag min rock o så går jag.
Bilen min står på backen när jag behöver den.
Om jag vill ut o gå, så går jag.
Om jag vill stråppa sprittis, så är det bara att göra de
Ingen gnäller över oklippta gräset eller fulla diskmaskinen
Mina öl finns i kylskåpet om jag inte druckit upp dem själv, likaså vinet och brännvinet.
Ingen stjäl min dyna eller mitt täcke o ingen håller mej vaken med snarkningar.

Men

Jag älskar att gosa o ligga nära nån o lyssna på den andras lugna andetag när han sover.
Och skulle va roligt att ha nån att dela sin vardag med, dela allt som hänt, allt som ska göras, dela allt man hört o sett och varit med om.
O att man sku vakna till kaffedoften.
Inte skulle det heller vara så dåligt att ha en kompis att sparra en på promenader, lenkki, simma, dansa..
O kanske man skulle få hjälp med att klippa gräs, hugga ved, o tömma diskmaskinen.
Nångång skulle ju också nån annan kunna köra o kanske föra eller hämta mej...

Så ja-a...
Men man kan ju inte äta o spara kakan ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti