Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

keskiviikko 24. elokuuta 2016

Allt blir bra bara det blir färdigt.
Men när blir det färdigt?

Vet ni den känslan,
när det är onsdag
och man är redan helt slut?
O det känns att man inte har mer krut.
Inga järn i elden.
Inge eld heller.
Inge sprutt i gumman.
O när jag är tillräkligt trött så börjar jag fundera
vad allt jag borde göra för att må bättre.
Tänker på hur mycet mer man borde röra på sig.
Och funderar varifrån man sku få tid till det.
Att läsa skulle vara nyttigt.
Men skulle ju måsta hitta ork att koncentrera mig.
Musik brukar göra mig glad men orkar inte just nu...
Så jag lägger mig i sängen och drar täcket upp till öronen
och hoppas att jag sover en hel, ordentlig natt.
Och vaknar imorgon pigg o kry o glad som en lärka.
God natt alla vänner.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti