Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

tiistai 9. elokuuta 2016



Mä olen vähän niin kuin takiainen.
Pehmeän piikikäs
ja sellainen inhottavan ihana
Ja ihan todella hirmusen lujasti takertunut elämään.

Ja jotenkin on käynnissä sellainen juoksuaika.
Mennä viipotan enemmän kuin pysyn paikoillani.
Koko ajan pitäis olla jotakin.
Ja onkin.
Lähden, menen ja tulen takaisin.
Tuntuu vähän siltä,
että nyt on se hetki,
kun syövästä on toivuttu
ja jaksamista on enempi ja
varovaisuus on väistynyt.

Elämä tuntuu.
Se tuoksuu
Ja maistuu
Sen voi kokea ihan jokaisella solulla
Ihan koko vartalolla
ja kaikilla aisteilla.

Olenko mä voitolla?
Sitähän ei tiedä,
Ja ehkä myös siksi menossa koko ajan.
Mua on rajusti muistutettu siitä,
että voi tapahtua ihan mitä vaan,
että mut voidaan keskeyttää,
kaataa,
mun elämäni voidaan totaalisesti sekoittaa
ja nyt pitäis keretä kertomaan kaikille kuinka tärkeitä ne on
kuinka paljon heistä välitän 

Metsä tuoksuu jo kypsälle.
Sateelle, mullalle, sienille ja syksylle.
Ilma on aamulla kuulas.
Happirikas ja kostea.
Ja mun pitäis taas opetella käyttämään sukkia.
Ja pitkiä housuja.
Ja muistaa ottaa matkaan mukaan takki...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti