Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

perjantai 12. elokuuta 2016

Mun unimaailmani on kyllä mielenkiintoinen...
Vielä kun muistais unensa,
niin vois ehkä nauraa kippurassa,
mutta kun yleensä herätessä on jäljellä vain joku fiilis.
Vahva tunne jostakin
tai vahva ajatus
tai kommentti.
Kuten tänä aamuna:
Voi v**u, nyt tulee kiire ruuvata rengas takas paikoilleen...
Ei ehkä sellainen normi naisellinen ajatus aamutuimaan.

Välillä minäkin mietin,
miksen voi olla niin kuin kaikki muut?
Olisin sellainen naisellinen nainen,
jolle miehet avais ovia ja auttaisi takkia pois tai päälle.
Jolle tuotaisiin kukkia ja suklaata.
Jolle tarjottaisiin drinkkejä ja illallisia.
Mutta ei.
Kun mä en ole sellainen.
Minä haluan prätkän kyytiin
ja mun nenääni bensa ja öljy tuoksuvat hyvälle
ja drinksuista mä en välitä,
otan mielummin olusen.
Hitsikäry ja kuuma rauta tuoksuvat ihanalle,
mun lapsuudelleni ja
Kukista ja lahjoista häkellyn.
Ja aina kaksimielinen ja rääväsuinen.

Mä olen joskus yrittänyt olla "normaali",
mutta se päättyi huonosti.
Ei musta vaan ole siihen.
Mutta kaipa tälläisiäkin tarvitaan.
Pitäähän sirkuksessa aina olla myös se friikki.
Mä olen elämän sirkuksen ylpeä friikki ilomielin,
jos sillä pystyn jonkun olemista ilostuttamaan ja sulostuttamaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti