Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

maanantai 1. toukokuuta 2017

Att jag älskar 1

 
De finns platser
saker
människor
som betyder mer än andra
Jag tar er på en rundtur
bland mina älsklingsjuttur.

Bilden ovan är en av mina älsklingsvyer
Vyn har inte egentligen ändrat sen min barndom
När jag flyttade hit tillbaka
så märkte jag hur mycket jag saknat
vyerna
dofterna
ljuden
Pga fabrikerna som finns i trakten
o havet 
o söta vattnen
finns här på riktigt helt egna dofter



Här är helt random bild från "storavägen"
Himlen är så himla fin

Havet
Stranden
Sundet
Hamnen


Storavägen i kvällens skymning


Skogsstigarna


O här har ni Kalle Tallen
Herrn är många hundra år gammal
Han har nog sett svenskar o ryssar o finnar
sjömen från de sju haven
Enslags landmärke för ortsbor

Men nu har han fälts
:(


Sött vatten
En av älskade barn- och ungdomsstränderna
platsen där min bror lärt mig simma
Stranden där jag vinterbadar
My hood


Skogsvägarna

O Kalletallen

Det bästa jag har
Det jag mest älskar
Mina tre små apor
Mina hjärtor


And last but not least
Mitt hem
Mitt bo
Mitt rike

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti