Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

tiistai 1. joulukuuta 2015

En text från oktober 2014:

Det här är ett "projekt" jag dragit mej för. Vet ju inte hur de blir.

Har alltid skrivit.
Skrivit ut sorg o glädje,
skrivit dikter,
radiramsat,
hittat på sagor,
rimm o ramsor o allt där emellan.
Men nu handlar det inte om nå hjärtesorger (eller kanske lite det också)
eller argsinta raseriutbrått (eller kanske lite sånt också)
utan det handlar om meloner, munkar, byst, bröst o citroner, operationer, cancer o sånt surt skit.

Ja, jag överlever, det lovar jag (kan man göra så?)
men är nog aldrig mer samma jag som när de här började.
Inte är jag dålig så här heller o om nån inte förstår sej på gott
så int då!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti