Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

lauantai 12. maaliskuuta 2016

I par veckors tid har jag bara släpat mig från ena dagen till den andra. Helt trött o slut. Helt utblåst. Utan att villa nåt annat än släpa mig från jobbet hem o slå baken i soffan o göra ingenting. Men ändå tvingat mig till dansen o spanskan o jumppan o allt som har varit bokat.

Men idag

Vet ni - jag vakna åtta o steg upp nästan genast. Jag som brukar dra mig länge i sängen.
Börja med byk o disk o städandet. Ut med allt o vädras! O ut med kärringen också. En lång, skön lenkki i det vackra solskenet.
Hemma fortsatt jag med städandet o bastun städa jag naken eftersom jag själv sku duscha.
Sen blev de reissu till butiken o lite kuskas på döttrarna. Ena hit o andra dit. O hem o fotsätta städa.

Nu blir klockan nio o jag tar kväller, lyssnar på god musik, korkar en bärs o njuter. Känner mig fortfarande helt full av energi. Sätter mig just framför pc:n o sjunger med musiken så grannarna tror att det finns en vargskock i skogen.

Varifrån kom den här boosten?
Solen?
Oooo - idag är livet gött!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti