Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

maanantai 7. maaliskuuta 2016

What mamabear likes

Ingenting tänder mej lika snabbt som en man som får mej o skratta, är rapp i käften o ger svar på tal.
Att vara snabb i truten, betyder inte elakhet ej heller att man tar sej på den andras person.
Käbblandet får vara tvetydigt men ska nog inte vara rått.

Jag gillar att vara på samma våglängd.
O då menar jag på alla sätt.
Jag vill att du går brevid mej, inte före eller efter!
Jag är en kvinna men tro inte att jag är en kökshöna.
Jag kacklar inte o är inte nåns piga.
Jag älskar laga mat o kejka o greja men vill göra det tillsammans eller så kan vi kan ta turer.

Jag gillar att prata - både djupa saker och skitsnack.
Jag gillar prata maskiner, byggas o grävas o "karajuttur" o jag känner till ett och annat.
Undervärdera inte mig.
Jag frågar om jag vill veta så snälla, svara sakligt.

Jag älskar överraskningar o människor som sätter sej själv i blöt. Överraskningar betyder inte dyra packet, finns så mycke härligt du kan ge mej utan att de kostar ett jävla öre! Använd fantasi!
Om det behövs, är jag färdig på nolltid ;)

Men tyvärr måste du acceptera att du för alltid är högst den fjärde viktigaste människan i mitt liv.
Mina barn är de viktigaste som finns för mej <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti