Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

maanantai 22. helmikuuta 2016

Fast fredagen var känslomässigt en jävla berg-o-dalbana så var veckoslutet fint.
Fullt med allt möjligt...

Fick inbjudan att äta afrikansk mat på lördagen :)
Har vänner som är med och drar en kock klubb för asylsökarna och på lördag bjöd de på mat.
Intressant.
O maten var god :)

Kom hem via svärmor.
Mycke varma kramar o skratt.

O ännu efter de på bio med mittersta barnet.
Vi såg Carrol.
(Förra veckan såg jag "The Danish girl")
En fin film (båda två)

O hemma ville sonen få massage.
O ja-a, de fick han.

O på natten kom äldsta tösen hem.
Till tvåtiden på natten var alla tre barnen med o språka skräp o allvar.
Sen blev jag o min först födda på tumis o förbättra värden.
O så bra den blev!
Halv femtiden ble vi färdiga :)

O söndagen körde jag ett barn tidigt till byn.
De andra sov länge.
Jag värmde bastun, jag kocka sallad, jag koka kaffe, jag stäkte ägg o for ut o skotta snö. Tösarna fick vakna för sej själv.

Skotta. Skotta. Skotta. O nere vid postlådorna börja skottande få ett stort horn o växa mitt i pannan...så jag gjorde en snögumma o stack iväg till bastun.

Nio på kvällen var jag totalt slut o stupa i sängen...
Oo-ja, mera sånt här.
Trött men glad o nöjd :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti