Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

lauantai 26. marraskuuta 2016

Fiktiota? Osa 12, suhteellista osa 1

Fiktiota? osa 12
Suhteellista osa 1

Suhteita, suhteettomuutta, irtosuhteita, epäsuhteita,
ystävyys-, rakkaus-, viha-, sukulaisuussuhteita...
Jokainen suhde on erilainen, sen lupaan.
Se, mikä minulle on normaalia voi olla sinulle epänormaalia.
Etkä sinä voi sanoa, että minun suhteeni on huonompi kuin sinun.
Se kun on niin suhteellista!

Itse olen suhteellisen outo,
Koska minulla ei ole ollut näkyvää suhdetta kymmeneen vuoteen.
Mutta matkan varrella olen kyllä törmännyt jos jonkunmoiseen järjestelyyn ja järjestelypyyntöön.
Enkä nyt kyllä kerro,
onko kyseessä ollut minun vai jonkun muun suhde,
vaikka kerronkin minä-muodossa

Otetaan toisistamme parhaat palat.
Friends with benefits.
Ei tarvitse olla yhdessä,
eikä sidota toisiamme.
Sinä saat tehdä mitä haluat ja niin teen minäkin.
Soitetaan vaan treffit,
rakastellaan ja mennään taas omia teitämme.
No ajatuksena hyvä,
mutta yritäppäs sovitella sellaista normaalielämään.
Aikataulutusta, aikataulutusta.
Ja alussa ihan mukavaa.
Paitsi jos jompikumpi haluaa enemmän kuin toinen.
Silloin toinen vonkaa ja toinen pihtaa.
Ja enkö minä ole kyllin hyvä "oikeaan" suhteeseen?
Ja ainakin minun naisena on vaikeeta käynnistyä puhelinsoitolla, tarvitsen vähän enemmän säpinää
läheisyyttä ja aikaa sekä yhteyksiä korvien välissä.
En ole kaukokäynnistettävä Webasto.

Kakkosnaisena/miehenä oleminen.
Sanotaan, että kakkoshenkilöllä on enemmän valtaa kuin siipalla, mutta uskallan epäillä.
Kakkoshenkilö ei elä arjessa mukana.
Hän saa tyytyä jonkun toisen aikatauluihin,
piipahtaa jonkun toisen elämään.
Ei voi ostaa toiselle mitään,
ei voi suunnitella mitään yhteistä
Ei saa käyttää tuoksuvia vartalotuotteita
ja hyvin harvoin voi herätä toisen vieressä.
Ja kaikkein pahinta, suhteessa petetään jotakuta.
Ja jos petetään nyt, niin sen voi tehdä myös seuraavassa suhteessa....

Itse asiassa musta välillä tuntuu,
että kahden ihmisen, voimakas toisistaan välittäminen ja yhdessä suhteessa pysyminen on kriisissä.
Ihailen suuresti pariskuntia,
jotka ovat saaneet suhteensa pysymään koossa pitkään.
Jotka ovat jaksaneet taistella "houkutuksia" vastaan,
ehkä myös taistelleet suhteen sisällä,
mutta pystyneet jatkamaan.
Mutta toisaalta ei mielestäni kannata jäädä ikiajoiksi kiinni huonoon suhteeseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti