Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

torstai 10. marraskuuta 2016

Sekaisin


Maailma on ihan sekaisin.
Luonto on sekaisin
Duunissa on kaikki sekaisin
Ja minäkin taidan olla sekaisin

Jenkit valitsivat uuden pressan.
Ja minä en vaan ymmärrä.
Yksi hullu idässä ja toinen lännessä ei ole hyvä juttu.
Me olemme tässä idän laidalla,
maailman laidalla,
välimaastossa,
takapajulassa...

Ja luontoäiti näyttää voimansa 
ja valuttaa metritolkulla lunta.
Kolme päivää sakeata lumisadetta,
pihan hoitajilla koneet ja vehkeet kesäterässä,
joten meidän liikkuminen on vähän ollut kiinni mun kolaamisista.
Kolme päivää muutaman tunnin kolaukset työpäivän ja harrastusten päälle.
On ollut vähän pitkiä ja rankkoja vuorokausia.

Ja kun duunissa vedetään satanen lasissa 
ja lähes joka päivä ylitöissä,
niin rupee pikkuhiljaa olemaan ihan hlvetinmoinen jortikka otsassa.
Mä olen väsynyt,
mun silmiä särkee
ja tuntuu kuin ois lihamyllyn läpi käynyt.

Mutta

Tänään tuli kirje:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti