Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

sunnuntai 6. marraskuuta 2016

I dag för 26 år sen var jag 26

I dag
för 26 år sen var jag 26.
Hade just fått en dotter.
Kunde inte sova utan satt i min säng
o tittade på min lilla tös.
Så liten men ändå helt färdig.
Ögon, näsa, mun,
alla fingrar,
alla tår.
En perfekt liten tös.
Min dotter.
Jag hade fått värdens finaste tittel:
mamma!
Ingenting sku mera nånsin vara i min värd såsom förr,
fast värden utanför var totalt oförändrad.
En så stark upplevelse,
ett så starkt band,
ett stort mirakel.

Efter 26 år är hon fortfarande mitt mirakel,
och min fina lilla tös,
så vacker o så perfekt,
så stark o envis o klok,
så varm o fin människa
som står på sej
som är rapp i käfter,
som ifrågasätter o tänker.
Djupa tankar.
Grattis älskling <3

Mina barn är det viktigaste och finaste jag har!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti