Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

tiistai 24. toukokuuta 2016

Fiktivt? Del 2...

Där står du,
precis som du aldrig sku ha varit borta.
Där står du o tittar på mej med dina vänliga ögon.
Jag som har lovat mej själv att jag inte släpper in dej mer
Inte in i mitt hus.
Inte på min soffa
Inte i min säng 
Och absolut inte mer in i mitt hjärta.
Men vad ska jag göra?
Där står du och jag känner hur allt jag bestämt rinner bort som fin sand eller vatten.
O jag känner hur glad jag är att du står där.
Just du o ingen annan.
Hur jag bara vill vara nära dej
Jag vet att jag ler med hela ansiktet,
med hela kroppen, tror jag
o jag bara inte kan leka kall.
Fast jag vet att mitt hjärta snart igen blöder.
"Kom in. Har du ätit? Öl eller vin? Rött eller vitt? Vill du basta? Sover du över..."
En kvinna utan ryggrad är...
en kvinna utan ryggrad som njuter av den här kvällen.
:)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti