Blogitekstisuositus

Tänään tahdon

Tänään tahdon metsään. Tahdon haistella metsän kosteutta ja nähdä peurat ja ketun ja korpin ja muurahaiset. Tahdon löytää sieniä. Ta...

sunnuntai 8. toukokuuta 2016

Missar aldrigen chansen att klä ut mej!
Jag har idag varit på ett tema-4-årsparty
och var ända fullvuxna som hade klätt ut sej.
Inte många barn heller var utklädda.
Nå vet ni, det är inte första gången.
Fast det inte egentligen stör mej så blir det kanske lite udda feelis emellan.
Inga problem med människor som känner mej
men såna som inte känner mej
o trångsynta fullvuxna är nog tidvis jobbiga

Kalaset var fint.
Och födelsedagsbarnet glad och nöjd.
Ett sällskap jag faktist trivs i o skulle gärna spendera mer tid med, men tyvärr finns det bromsar och spärrar....

De får mej att tänka på tider då jag måste köra vissa kalas på autopilot för att klara mej.
Måste i god tid före tanka mej med gott humör o breda smiles.
Då var det viktigt att inte visa hur osäker jag kände mej.
Och det var viktigt att visa, att allt är okay.
Att jag är okay.
Fast jag var totalt sönder inom.
Jag hoppas jag aldrig mera behöver göra nåt sånt....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti